Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Slik blir Bygger'n Hammerfest

Annonse fra Byggern Hammerfest

Planene våre er klare, og vårt fokus er kundenes behov!

Fra motgang til medgang!

Vår Bygger'n eventyr startet i fin flyt med avtale om leie av Fuglenesveien ... Plantengninger og alt var sprikret og åpningsdato var satt. Så begynte ting å stride i mot med lange behandlingstider og ikke godkjente bruks endringer.


I alt uhell har erfaringer og innspill fra engasjerte nøkkelpersoner gitt å muligheten til å realisere våre drømmer. Drømmene kan nå realiseres i flukt med våre visjoner, nettopp etter kundens etterspørsel og ønsker.


Med .....veien, våre nye lokaler, klarer vi å skape en logistikkflyt for våre kunder som er langt bedre enn vi kunne håpe på! 


Drive True 

Drive true med på lasting under tak og helt uten noe form for manøvrerings utfordringer, det gir til og med muligheten til at fruen også kan hente materialer, smiler en strålende fornøyd Tom Andre Hansen! 


Markert på bildet kan du se gjennomkjøringen

Butikken 

Vi har allerede fordelt de ulike avdelingene i butikken.  Og kan allerede avsløre noen av våre satsnings områder.

- Ovner / peis

- Maling

- Jernvare 

- Gjerder

- blabla

- Bla bla


Slik vil den se ut

Unik helhet med snekkere og fagkompetanse og ikke minst de beste i klassen på service.


Bygger'n Hammerfest er en kjedeendring fra Farvehuset, eierne er Farvehuset AS og Hammerfest bygg AS. Dette gir en unik miks av ulik fagkompetanse som skal gi kundene mulighet til en helhetlig pakke.


Pakken kan defineres slik

- Direkte tilgang til booking av snekkeroppdrag fra butikken.

- Tilgang til malermestere

- Våtromsertifiserte fagpersonell

- Proff selger (B2B og B2C)

- "Alt" material du trenger finner du hos oss

Vi har satt av 20 oktober til å svare våre kommende kunder, alt fra Proff marked til privat markedet.


Slik gjør du det!

Klikk på denne linken og start en chat med en av oss i Bygger'n Hammerfest.

.....link........


Parkering

Avbildet område 

Redaksjonen i iFinnmark.no har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet