Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Vil du jobbe i disse omgivelsene?

Annonse fra Sparebank1 Nord-Norge

Det er ikke alltid slik i Honningsvåg, men sånn kan det være i byen som i 2006 stakk av med suveren tittel som Norges sommerby!

Langt mot nord, ja så mye lenger nord kommer du faktisk ikke. Så finner du Magerøya, og byen Honningsvåg. Øya som ligger så langt fra trikkestøy, rushtrafikk, luftforurensing og andre storbyfenomen du kan tenke deg. Men du finner en bank, som satser i nord, og med hyggelig mennesker som kan bli nettopp dine kolleger. Vi har nemlig en stilling ledig, og søker kanskje nettopp deg? 


71 grader nord!

Den sjarmerende, men også værharde øya Magerøya ligger på 71 grader nord. Her finner du små koselige fiskevær, den lille byen Honningsvåg, samt et av de mest kjente landemerkene i Europa. Nemlig Nordkapp. Med et areal på 436 kvm så er Magerøya Norges 11. største øy. Øya har litt over 3000 hyggelig mennesker, og administrasjonsstedet er Honningsvåg. I Honningsvåg finner du alt du trenger i det daglige, med butikker, restauranter, hoteller, frisører, haller, fotballbaner og mye mer. 

Det beste med å bo i Honningsvåg er at det er en familievennlig plass, med masse aktiviteter for barn og unge. Bra kulturliv og nært til det meste.

Nadia Leinan, finansiell rådgiver

Mye fritid

Å bo på Magerøya vil garantert senke skuldrene dine. Det vil gi deg enorme kontraster i vær. Det vil gi deg storartede naturopplevelser, både til havs og til lands. Her kan du stå alpint, du kan gå på ski, fiske i et av mange gode fiskevann. Eller du kan gå på jakt. Eller kanskje du vil sykle rundt på øya både langs landevei, og i terreng. Mulighetene er mange. Vil du være mer urban, så finner du et trivelig uteliv i Honningsvåg. Her er både Nøden og Corner populære steder å dra på. På Nøden kan du nyte et godt glass, og se fotballkamper live eller kanskje du vil være med på quiz en gang i uka? Drar du på Corner kan du både spise og drikke, og hygge deg skikkelig. Ønsker du enda mer kultur, så finner du både kino og kulturhus i byen. Og veldig masse hyggelig, og sosiale folk!

Du finner også oss her!

Naturligvis. Med trivelige kolleger og fine lokaler i sentrum, ligger vår bank med visjonen "For Nord-Norge". Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, dyktighet, produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning. Alle bankens beslutninger om bankens kunder tas i Nord-Norge, og vårt mål er å være en bank for Nord-Norge. Som lokalt og selvstendig finanskonsern har vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i vår landsdel.

Framtiden ligger her

Magerøya er rik på ressurser. Utenfor kaikanten finner du rikelig med fisk, kongekrabbe og store olje- og gassressurser. Kommunen ligger strategisk til i forhold til utvikling både i forhold til de fornybare ressursene, men også Barentshavets rike olje- og gassreserver. Det forventes aktivitet i framtiden, med base i kommunen. 

Hva ser vi etter?

Vi ser etter deg som:

* Motiveres av salg og gode kundeopplevelser

* Entusiastisk og engasjert

* Initiativrik, utadvendt og løsningsorientert

* God kommunikasjon- og formidlingsevne

* Selvstendig og strukturert

og vi ønsker at du har utdanning på høyskole- eller universitetsnivå og/eller autorisasjon som finansiell rådgiver. AFR-autorisasjon kan kompensere for manglende formell utdannelse, og vil være en fordel.

Salgserfaring og dokumenterte salgsresultater vil naturligvis også være nyttig.

Jeg kunne sagt masse her, men vil trekke fram at det beste med å jobbe i banken er at det er en samfunnsengasjert bedrift. Vi får være med å bidra til å skape aktivitet i lokalsamfunnet. Bedriften har også stort fokus på helse, og det å ha et godt arbeidsmiljø.

Nadia Leinan, finansiell rådgiver

Vil du være med å bygge Nord-Norge?

Kjenner du at du blir inspirert, kjenner du at dette frister. Vil du være med å dyrke våre verdier videre? Ønsker du å være med å bidra til å skape muligheter for kommunens befolkning?

Da bør du ikke nøle med å søke på stillingen!

Søknadsfristen er 13.08.2017

Les mer om stillingen her: https://www.webcruiter.no/WcMain/AdvertViewPublic.aspx?oppdragsnr=3519027397&Company_Id=2067943297&culture_id=NB-NO&cultureid=NB-NO&cols=2,3,7&link_source_id=0

 


Vil du bli vår kollega? På bildet finansrådgivere Dan Kåre Nilsen og Nadia Leinan

Om Sparebank1 Nord-Norge

Moderne finanshus som ved utgangen av 1. kvartal 2017 hadde en forvaltningskapital på 92 milliarder kroner.

Hos oss får du utført alle banktjenester. Dette inkluderer betaling, sparing, lån og forsikring.

God tilgjengelighet

Vi har 38 kontorer i 36 kommuner i landsdelen, inkludert Svalbard. I tillegg finner du oss selvsagt på nett og mobil.

Ca. 270 000 personkunder og ca. 33 000 bedriftskunder (inkludert offentlig sektor, lag og foreninger) har valgt oss som sin bankforbindelse.



Redaksjonen i iFinnmark.no har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet