Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Advarsel : Tøffelstorm til Hammerfest

Annonse fra Eiendomsmegler 1 Hammerfest

Flere og flere ser seg nødt til å investere i tøfler, aldri før har det vært så populært med tøfler!

Dette er årsaken til tøffel stormen i Hammerfest

Eiendomsmegler Fred Johansen fikk tidlig nyss i den nye trenden som var på anmarsj, men at det skulle være tøfler det dreide seg om, hadde han aldri drømt om! 


Storsvingen, nærmere bestemt Ishavsbyen begynner og ta form og dagens status er at 18 av totalt 25 leiligheter er solgt, bygget står klart for innflytting i april 2018.


Området har spisset seg til de siste årene og har virkelig begynt å ta form, innenfor et steinkasts rekkevidde kan du treffe, Rema 1000, Byggmakker Bloch, Elkjøp, Jonasens rørservice og Møbelringen. Og i løpet av høsten 2018 åpner Coop byggmiks, Coop extra og Coop elektro på nabotomten til Ishavsbyen.


Dette medfører at beboerne i Ishavsbyen kan gå tørrskodd til og fra butikkene året rundt, derfor har så mange sett seg nødt til å investere i tøfler.


Utbygger lover kjøpere av fra og med i dag at de sponser med ett par til hver av beboerne i hver enhet! 

Bildegalleri - Fasade og utsikt

Leilighetene bærer preg av høy standard og gjennomtenkte løsninger gjennomgående i alle de ulike enhetene. 


Byens beste plassering

Med tanke på Ishavsbyens lokasjon, har plasseringen av blokken vært svært viktig for utbygger. Utsikten er av de sjeldne, du har omtrent 180 graders sikt ut over havet. Og kan fra den glassterrassen nyte morgenkaffen til innseilingen til nordgående hurtigruten på morgenkvisten og ta lunsjen til sydgående i 12-tiden.



Vi møter en av de heldige eierne

Hvem?

Hvorfor de kjøpte?

Hva la de vekt på da de bestemte seg?

Kjenner de noen av de andre kjøperne?

Hva synes de om utsikten?

Har de noen gang gått langs "gamleveien"?

Hva tenker de om området og dets utvikling?


Bilde

Bildegalleri - fra innsiden

Redaksjonen i iFinnmark.no har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet