Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

DROPP HODETELEFONER, KAST STØVLENE OG LØP

Annonse fra Teltet - 3B

PÅ SETT OG VIS EN NABOVARSEL - JA, DET RYKTES AT EN DEL MENNESKER VI SYNGE MED!

DETTE ER BARE NOE AV DET DU KAN FORVENTE LØRDAG 15.JULI I HAMMERFEST

FARE FOR SOL OG FINT VÆR I FØLGE EKSPERTENE

I år kan du forvente å måtte legge igjen støvlene hjemme, ekspertene sier at man må ta høyde for å bruke småsko under årets Hammerfestdager. Og med tanke på deltakere til Jentespranget og Bomp Comp sitt publikum ADVARER vi om at alle bør dekke seg til med solkrem og eller solhatt, vi opplyser om dette med tanke på alles sikkerhet!



SLIK BLIR PROGRAMMET FOR DAGEN

KL 11.00 Braker det løs med Bomp Comp på rådhusplassen

KL 17.00 Starter Jentespranget 

KL: 19.00 Åpnes dørene til Teltet og følgende artister entrer scenen:



Plumbo

Plumbo er tilbake med nytt album, «Haraball».

13. mai slippes det et nytt album, 10 nyskrevne låter i god Plumbo tradisjon. Plumbo er kjent for slagere som «Møkkamann», «Ola Nordmann», «Rådebank», og «Gi meg en Bayer».

To smakebiter er allerede vært ute på digitalmarkedet, «Tennplugg» og «La bjella slå».

Begge låtene har slått godt ann hos fansen, og er blant bandets mest streamede låter for tiden. Bandets Facebookside har nærmere 40.000 følgere, og fansen har kommunisert enorm begeistring og forventning til nytt album.

Haraball er stappfull av fengende låter, skreddersydd for formålet; å skape god stemning, enten du sitter i bilen, er på fest, eller på jobb. Et par følsomme ballader har også fått plass på albumet, i tillegg til et par country låter. Plumbo blander sjangere som folk, boogie, pop, og rock, og musikken betegnes ofte som festrock.

Plumbo er et rutinert liveband, med bredde, variasjon og ikke minst godt «trøkk».

Pur spilleglede, scene entusiasme og allsang, hører med på konsertene.

Bandet vant Spellemansprisen for «Årets hit» i 2012, og siden har musikken blitt allemannseie, med appell til opp til tre generasjoner.

Bandet har mottatt en rekke platina og gulltrofeer, og har tilsammen ligget 60 uker VG lista. Plumbo gjør også innimellom barnekonserter, og veledige formål. Plumbo, er fra Sande i Vestfold, har gitt ut følgende album: Full åpning (2002), På vei til Harryland (2007), Råkk'n Råll Harry (2010), Møkkamenn Live (2011), Rådebank (2012), Kom som dæ sjæl (2014), Haraball (2016)

Label: Piraya Music

Plumbo betår av:

Lars-Erik Blokkhus: Vokal og gitar, Tommy Løken-Elstad: Bass, Glenn Hauger: Fløyte og Torader, Tor Erik «Elg» Knudsen: Trommer, Henning Hoel Eriksen: Keyboard.




I SEE RIVER

Hailing from the Northern, Southern and Western parts of Norway, the now Liverpool-based trio I SEE

RIVERS creates an organic musical landscape they’ve dubbed ”Float Folk”. With memorable melodies

and untraditional harmonies their soundscape can be associated with artists such as Fleet Foxes, Sufjan

Stevens and Feist. After releasing their single “Loved Ones” and touring the rural parts of Norway,

playing festivals such as Belladrum (Scotland), Green Man (Wales) and Malakoff (NO), the girls did their

biggest tour to date supporting Newton Faulkner all around the UK and are now preparing a UK tour May

2017 and for this summer’s festival season with great festivals to be released. The girls have also recorded

and produced their debut EP being released April 2017.

Redaksjonen i iFinnmark.no har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet