Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Her er årets hagemøbler: - Dette er det nyeste hotte i år

Dette er reklame for Møbelringen Hammerfest

Sommeren nærmer seg med stormskritt. Kanskje det er i år du skal ta steget å investere i nye hagemøbler? I følge Helen Pedersen hos Møbelringen Hammerfest kommer det masse spennende nyheter å velge i dette året, så det er kanskje verdt å ta en titt. 

- I år får vi inn mange nye møbelserier, forteller Helen, som jobber som avdelingsleder.

- Det mest spennende er kanskje serien Geneve. Den ligner mer på den populære nordiske sofaserien Nordicline, med stilren og lekker design. Chamonix spisebord og stoler har et velkjent og meget lekkert design, og kommer nok til å slå godt an i markedet det også, kan Helen avsløre.

- I tillegg til møblene, så er også folk blitt flinkere til å lage et flott utemiljø. Her er utetepper, lys og vaser enkle ting som kan skape et mer helhetlig uterom. Interiøret skaper et eget uttrykk, og det er lett og endre på i løpet av sommeren. Hos oss finner du et rikholdig utvalg av tepper beregnet for utebruk. Vi har også lammeskinn, pledd kunstige planter og lykter, supplerer Hans Morten Olafsson med.

Se vårt store utvalg av tepper her: http://www.mobelringen.no/interior/tepper.html?product_type=8387%2C9410



 

Firenze spisegruppe

Rottingmøbler består

I tillegg til de flotte nye modellene har Møbelringen også i år som tidligere år, et stort utvalg av de populære rottingmøblene, samt enklere og rimeligere møbelserier med glassbord og 6 stoler.

Valencia og Firenze sofahjørne i kunstrotting og høyt spisebord blir nok en populær serie, i tillegg til Firenze spisegruppe hvor du får 3 seters sofa og 2 stoler, samt kan supplere med puffer til.


Størst utvalg nå

- Selv om sommeren foreløpig vente på seg, så er det lurt å handle tidlig. Det er fordi hagemøblene bestilles året før, og har begrenset antall suppleringer. Derfor bør det ikke være et hinder at været ikke helt er blitt som forventet foreløpig. Kjøper du tidlig, så kan du altså få et større utvalg å velge mellom, forteller Hans Morten Olafsson. 

- Også er det slik at selv om et hagemøbel kan koste opp til 20 000 kroner hos oss, så er det jo et møbel som ikke nødvendigvis bare kan brukes i år. Kjøper du et skikkelig hagesett, så er du jo garantert god kvalitet, og masse komfort i mange år framover, sier Helen.

Sjekk også ut denne: http://hage.mobelringen.no/kampanje/hage/produkt/263214/hagebord


 



Moderne og lekre Chamonix spisegruppe

Vedlikehold

- Så er det jo slik med hagemøbler, som alt av andre type møbler, at jo flinkere du er til å vedlikeholde, jo lengre vil møblene holde seg fine. Når det kommer til hagemøbler, så finnes det jo ulike materieler i møblene, og da trenger de også ulikt vedlikehold, forteller Olafsson.

Les mer om vedlikehold her: http://hage.mobelringen.no/kampanje/hage/artikkel/den-beste-behandlingen-for-dine-mobler


Velkommen innom

Møblene er nå på plass i utstilling. Du har nå fått litt informasjon om hva som finnes og hva som må til for å få et flott uterom.

- og er du ikke allerede medlem av Møbelringens kundeklubb, så kan du spare penger på å melde deg inn. Da får du nemlig ekstra gode tilbud på enkelte møbler, og interiør, forteller Helen Pedersen.

Sjekk også ut: http://hage.mobelringen.no/kampanje/hage/ for flere produkter og gode tips!

Så da er det bare å ønske dere hjertelig velkommen hilsen alle oss i Møbelringen Hammerfest!


Om oss

Vi er en del av Møbelringen kjeden som ble etablert i 1985

Møbelringen består idag av 76 butikker og er spredt over hele landet.

Vår butikk startet opp i 1989 og har alltid ligget på Storsvingen.

Vi har 2200 kvm stor butikk og har også et stort sentrallager som sikrer

deg et stort antall møbler rask levering.

Vi er spesialisten på norske merkevarer!

Følg oss gjerne på Facebook for tilbud og nyheter: 

https://www.facebook.com/M%C3%B8belringen-Hammerfest-643876042397482/?fref=ts


Redaksjonen i iFinnmark.no har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet