Nå kan du kåre din servicehelt i Alta

SERVICEHELT: Med god service bak disken kommer man langt.

SERVICEHELT: Med god service bak disken kommer man langt. Foto:

Artikkelen er over 5 år gammel

Narvik har fått sin. Nå står Alta for tur.

DEL

(Finnmark Dagblad) Har du en formening om hvem som er den beste til å gi god service i Alta? Vel, nå har du mulighet til å kåre vedkommende til sommerens servicehelt. Den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International) reiser nemlig rundt til utvalgte byer i Norge for å finne serviceheltene, og lørdag står de på stand i Alta som eneste utvalgte i Finnmark.

Personen som kan kåres er en som yter god service innen reiseliv, eller generell næringsvirksomhet, men også innenfor det offentlige. Det kåres en vinner i hver by hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo.

– Vi gleder oss over initiativet, og ser fram til å nå ut med det glade budskapet. Vi håper riktig mange tar kontakt med Fans of Good Service-teamet, for å dele lokale eksempler på god service, sier direktør i Alta Næringsforening Kjell Erik Mortensen fra.

Han støtter prosjektet, og mener dette kan være med på å styrke Alta som den opplagte handels- og opplevelsesbyen i Nord-Troms og Finnmark.

Fremme god service

Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt, ifølge administrerende direktør i HSMAI Chapter Norway, Ingunn Hofseth.

– For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.

– Vi skal løfte dem fram i lyset som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene. En hovedvinner kåres på slutten av turneen. Dette prosjektet gjennomføres i nær dialog med lokal presse i form av aviser og radio samt at vil være godt synlige i sosiale medier, på YouTube og gjennom vår egen HSMAI Channel, forklarer Hofseth.

Kommer til Alta

Lørdag 3. august kommer Fans of Good Service til Alta for å samle flere ambassadører for Fans of Good Service, fotografering og filming samt og notere publikums forslag til gode serviceytere.

– Vi har allerede mange ivrige ambassadører for Fans of Good Service blant annet ordføreren i Oslo, Fabian Stang, sier Hofseth.

I og Narvik var det Sigbjørn Erling Enoksen Johansen (bildet) som ble kåret.

– Det var veldig artig, og veldig hyggelig å bli kåret til servicehelt. Jeg er kanonfornøyd med kåringen.

Likevel vet ikke helt om han våger å tro at han går av med seieren i finalen, men å yte god service kan han.

– Alle kan gå inn i seg selv og yte god service. Det er noe å strekke seg etter. Det er enklere enn hva man tror, og det handler om å være til stede for kunden, tenker jeg.

Artikkeltags