Flyrutene på kysten
LeserbrevDet var sett fra Altas side en positiv holdning til kystruta. Det skulle bli ei rute med langs kysten med Kirkenes og Alta som nav. Det var mulig å reise med WF fra Alta til Hammerfest med WF mot ett tillegg på ca. 100 kr i forhold til bussbilletten. Nå er det ikke mulig å reise med WF til/fra Mehamn eller andre steder uten å vente i mange timer i Hammerfest, eller overnatte i verste tilfelle. Til/fra Hammerfest-Alta som nattfly eller til de mest ugunstige tider. Vi er glad for at vi har VargsundXpressen!
Det opplyses om priser t/r Mehamn- Oslo ca. 9200 kr. Hvis ruta hadde fortsatt til Alta ville prisen blitt ca. 1/3 del. Dagens pris med SAS Alta-Oslo t/r kr.1198.- Alta -Mehamn burde ikke koste mer enn 1000 kr t/r. Dette er bare ett eksempel.
Finnmarks og Hammerfests politikere har valgt det dyreste alternativ for å lede ALL trafikk til/fra kysten over Tromsø, Tromsø lufthavn utvider, Alta lufthavn mangler ca. 200 millioner, eller mindre, mye av jobben er gjort. Det planlegges en flyplass i Hammerfest til ca. 3 milliarder for å ta trafikk fra Alta lufthavn. Det er bekreftet og opplyst fra ledende politikere i Hammerfest. Det er på tide at våre politikere våkner når det gjelder samferdsel både på sjø og i luften.
DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir